03/05/2012

El rabassudet R2-D2 i jo passejant pel 30è Saló Internacional del Còmic de Barcelona

Escena 1. Zoom a dos mugrons. Sóc així, què voleu que us digui, un home senzill i d’instints molt bàsics. Va ser el primer que va cridar-me l’atenció: dos mugrons molt ben posats en un parell de pits també molt ben posats en el cos d’una noia a qui un expert en body painting li estava decorant la pell (com un personatge de la pel·li Avatar), en ple Saló del Còmic de Barcelona.
Escena 2. Pla general del Saló del Còmic. No em considero un amant dels còmics (sóc més de llibres, tot i que una cosa no exclou l’altra) però miro d’acudir a la cita cada any. Per passejar-m’hi, badar, remenar, retratar coses que només pots trobar al Saló (no només els mugrons) i comprar alguna cosa, concretament un recull d'historietes de l'Ot, el bruixot d'en Picanyol, i un iman commemoratiu dels 50 anys de Cavall Fort.
by Moebius
Escena 3. Pla detall del llistat d’exposicions. A banda de botigues especialitzades i editorials, totes amb la seva paradeta (amb absolutament de tot el que podeu trobar al mercat i més), el Saló també ofereix la possibilitat d’admirar dibuixos originals, col·leccions privades, il·lustracions, pòsters i objectes reunits especialment per a l’ocasió i retrospectives de tota mena. Jo no vaig ser exhaustiu, n’hi havia moltes més, però vaig entretenir-me una estona a les exposicions MOEBIUS inside/outside, en honor al creador francès recentment desaparegut; la MALEFIC TIME de Luis i Rómulo Royo; els cartells de films de robots; els 50 anys de la històrica i imprescindible revista CAVALL FORT i les HAZAÑAS GRÁFICAS de Jordi Longarón.
by Luis i Rómulo Royo
Escena 4. Enfoca’m a mi, sóc un friky. Sí, com mana la tradició vaig fer una mica el friky. Vaig fer-me una foto amb un soldat imperial de la saga Star Wars (sé que eren persones normals, que havien demanat un dia lliure a la feina per disfressar-se, però semblaven els de les pel·lícules!) i amb el R2-D2, el simpàtic i rabassudet robot de la mateixa saga, i amic inseparable del C3PO, a qui no vaig veure. I vaig saludar Sherlock Holmes, Doraemons, Capitans Truenos i otakus diversos...
Escena 5. Carta als Reis (del còmic). En el meu deambular pels estands, vaig tenir l’oportunitat de fullejar els imprescindibles, pel que tenen de document i d’obra de denúncia, Reportajes de Joe Sacco i El fotógrafo del tàndem Didier Lefèvre (fotoperiodista i guionista de la novel·la gràfica) i Emmanuele Guibert (dibuixant); l’introspectiu i detallista Barri Llunyà, de Jiro Taniguchi i l’oportú i original Sherlock Holmes y la conspiració de Barcelona.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada