14/10/10

La cuina dels meus avis (1): Les magdalenes de l’avi Toni

 
El resultat final són unes magdalenes petitones, dolces i flonges, ideals per acompanyar-les d’una presa de xocolata negra i/o per sucar-les a la llet. El meu avi Toni diu que les fa «a la manera que em sembla que sempre les havíem fet a casa». Diu que es tracta de pesar els ous (siguin sis, vuit o deu) i, en relació al pes, posar dins del bol la mateixa quantitat de farina i de sucre. El iogurt substitueix l’element làctic. La llet només es posa, diu, si la barreja queda massa espessa i es vol aclarir. Dues mesures (un iogurt buit) d’oli. I un sobre de llevat, Royal. Tot dins del bol. Es bat (o segons ell, es «pasta») durant dos o tres minuts. L’avi fa servir una Bosch Profimixx 44. «És la meva màquina», diu. «Té quatre marxes». Fins que queda ben homogeni. «Millor que quedi claret que espesset, perquè llavors queden més esponjoses», assegura. Un cop aconseguida la pasta líquida desitjada, es reparteix entre els diversos motlles. En aquest cas són motlles de paper. Sempre els compra al mateix lloc: «la llibreria Miró. Vaig allà i demano motlles de magdalenes del número 7». Els motlles plens es posen dins del forn en una safata. Una mitja hora a 200º. «S’ha d’anar mirant, per veure si la cosa ja està», diu l’avi. «Però s’ha de mirar pel vidre, eh, sense obrir».

- I ja està.
- Ja està? És ben senzill, doncs -li dic jo.
- Sí, però és entretingut -conclou ell.

Magdalenes (ingredients per a 50 unitats):
- Ous: 8 (que pesen uns 300 g)
- Farina: 300 g
- Sucre: 300 g
- Iogurt: 1
- Oli: 2 «iogurts» (utilitzant un iogurt buit com a mesura)
- Llevat: 1 «sobre de Royal»
El cuiner: l'avi Toni.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada